Matkustaminen

NanoBus.fi on uusi halpabussibrändi, joka haastaa nykyiset markkinat edullisilla hinnoilla, loistavalla asiakaspalvelulla ja luotettavalla & reilulla toiminnalla. Toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi matkustamaan vuoroillemme!

Alle olemme koonneet matkustamiseen liittyviä kysymyksiä vastauksineen:

 

 Kuinka matkustajien terveydestä huolehditaan?

Jokaisen matkustajan terveys on meille erittäin tärkeää. Tästä syystä ennaltaehkäisemme kaikin tavoin koronaviruksen leviämistä ja noudatamme viranomaisten suosituksia. NanoBus.fi on käsitellyt ensimmäisenä Suomessa linja-auton kaikki pinnat suoja-aineella, jonka ansiosta hygieniataso säilyy korkealla. Lue lisää. Voit myös varata viereisen istuimen tyhjäksi. Lue lisää.

Suosittelemme kasvomaskin käyttöä bussissa.

Älä matkusta sairaana! Jos sinulla on mitä tahansa flunssan oireita eli nuhaa, yskää, kurkkukipua, päänsärkyä tai kuumetta, jää tällöin kotiin.

 

Mistä voin ostaa lippuja?

Lippuja voi ostaa osoitteista nanoBus.fi ja matkahuolto.fi sekä Matkahuollon myyntipisteistä. 

Lipun voi ostaa myös kuljettajalta. Kuljettajalta ostettaessa lipun hinta on 15€ ja maksutapoina käyvät ainoastaan pankki- ja luottokortit.

 

Mitä tietoja tarvitsen bussiin noustessa?

Kerro kuljettajalle nimesi tai muu tunniste, joka verkkokaupassa on annettu lipun oston yhteydessä. Voit myös näyttää lippua puhelimestasi, paperilippua tai henkilöpapereita.

 

Voiko varattua lippua muuttaa tai peruuttaa?

Lippuja ei voi muuttaa tai peruuttaa.

 

Lasten kanssa matkustaminen?

Jokaiselle matkustajalle, myös kaiken ikäisille lapsille, tulee olla ostettuna lippu, joka takaa oman paikan vuorolla. Lapsi ei voi matkustaa aikuisen sylissä. Lapselle voidaan ottaa turvaistuin mukaan matkalle. NanoBus.fi ei tarjoa turvaistuimia. Pienet, kokoon taittuvat lastenrattaat tai -vaunut voidaan kuljettaa linja-auton rahtitilassa. Suosittelemme suojaamaan vaunut matkan ajaksi.

 

Yksin matkustavat lapset?

Lapsi voi matkustaa yksin, jos vanhempi tai huoltaja katsoo lapsen voivan matkustaa itsenäisesti. Emme hoida emmekä tarjoa hoitoa itsenäisesti matkustaville lapsille. Vanhemmat tai huoltajat ovat täydessä vastuussa lasten toimista.

 

Voinko ottaa polkupyörän matkatavaraksi?

Polkupyörän voi ottaa mukaan matkatavaraksi. Polkupyöräpaikan voi varata etukäteen lipunoston yhteydessä tai ostaa kuljettajalta, mikäli tavaratilassa on tilaa. Polkupyörälipun hinta on 14€/pyörä.

 

Voiko kyytiin nousta tai jäädä pois kyydistä millä tahansa pysäkillä matkan varrella?

Kyytiin voi nousta tai poistua ainoastaan reitille merkityillä pysäkeillä. Listan kaikista pysäkeistä reitillä löydät nettisivuiltamme https://nanobus.fi/pages/reitit-aikataulut.

Lippu on voimassa siinä mainittujen pysäkkien välillä.

 

Voinko ottaa lemmikkieläimen mukaan matkalle?

Emme kuljeta lemmikkieläimiä. Poikkeuksena ovat opaskoirat.

 

Milloin minun tulisi saapua pysäkille?

Sinun tulisi saapua lähtöpaikalle 10 minuuttia ennen bussin aikataulun mukaista lähtöaikaa. Näin sinulla on riittävästi aikaa nousta bussin kyytiin, ja vältytään kuljetuksen myöhästymiseltä.

 

Miten paljon voin ottaa mukaani matkatavaraa?

Jokaista ostettua lippua kohti mukaan voi ottaa:

  1. Yksi normaalikokoinen, linja-auton tavaratilassa kuljetettava matkatavara, enintään 20kg
  2. Käsimatkatavara, joka tulee mahtua edessä olevan istuimen alle tai hattuhyllylle. Käsimatkatavaroita ei voi kuljettaa linja-auton käytävillä tai muualla sisätiloissa.

Otamme kyytiin lisämatkatavaroita ilman veloitusta, jos tavaratilassa on tilaa. Jokaista ostettua matkalippua kohti takaamme yhden 20kg matkatavaran ja yhden käsimatkatavaran mahtumisen, joten lisämatkatavaroiden mahtumisen voi varmistaa ostamalla ylimääräisen matkalipun. Jos soittimelle tarvitaan oma istumapaikka, sille on oltava oma matkalippu.

 

Mistä voin tiedustella löytötavaroita?

Toimitamme löytötavarat Suomen löytötavarapisteseen, Kamppiin: http://www.htp-palvelut.com/loytotavarapiste

Puh. 0600 04401

Puhelun hinta on 1,99€/ alk. min. + pvm.

Palvelupiste: Narinkka 3, Kampin keskus